Hra na hraně aneb prevence problémového hraní

popis akce + fotogalerie

Hra na hraně aneb prevence problémového hraní

V lednu, únoru a březnu proběhl na naší škole projekt nazvaný Hra na hraně pod záštitou Společnosti Podané ruce o.p.s. ze Zlína. Projekt vedla Mgr. Yvona Kopečková společně se svou kolegyní. Cílovou skupinou programu byli žáci osmé a deváté třídy, kteří se během tří dvouhodinových setkání seznámili s historií a realitou hazardu, rizikovými faktory, příznaky problémů s hazardním hraním, zkreslenými představami a mýty o hazardu, riziky a posouzením rizikových situací a s překážkami ve správném řešením problémů. K práci byl použit dataprojektor, dotazníky i modelové hry.

Kontakt:

Centrum komplexní péče ve Zlínském kraji, Prštné 86 (2. patro), Zlín, 760 01,

tel: 777 478 088, 777 293 960 (paní Kopečková),

e-mail: gambling.zk@podaneruce.cz, kopeckova@podaneruce.cz

Mgr. Radim Zapletal

Zde několik postřehů našich žáků:

1. setkání (17. ledna 2017) – první sezení projektu začalo představením a  úvodním testem, ve kterém jsme zjistili, kolik toho o hazardu víme. Poté jsme odevzdali testy a byly nám vysvětleny výsledky. Zjistili jsme, že hazard už je na zemi tisíce let. Pak jsme si také řekli, že hazardní hry jsou nejvíce výdělečné pro kasino. Udělali jsme také plakát, do kterého jsme vystříhali části z novin. Ke konci jsme si povídali o ziscích kasin a zahráli si hru, ve které jsme si tipovali čísla a paní házela kostkou. Když jsme měli správné číslo, jakože jsme dostali deset korun, a když jsme ho netrefili, tak jsme deset korun ztratili. Většina z nás byla na konci v mínusu.     


2. setkání (2. února 2017) - ve druhé schůzi jsme si povídali o problémovém hráčství, závislosti na hazardu nebo návykových látkách. Zkusili jsme si loterii - na papír jsme napsali čísla 1-10 a kostkou se losovali jednotlivé výsledky. Pouze jeden z dvanácti hráčů byl v zisku. 


3. setkání (7. března 2017) - třetí schůze byla bohužel poslední. Povídali jsme si o prosazování svého názoru, odmítnutí drog a jiných návykových látek. Čtyři žáci si zahráli divadlo, ve kterém 3 z nich byli na "temné straně" a jeden musel odolat nátlaku svých vrstevníků. Celou akci jsme zakončili dvěma testy. Jeden byl skupinový, ve kterém jsme si mohli radit, ale druhý už byl pro každého zvlášť. Tím jsme si vše zopakovali a rozloučili se. 


Doufáme, že budou další zajímavé projekty a děkujeme za možnost se této akce zúčastnit. 

Jakub Hanák, Ondřej Marčák