Úkoly k samostudiu od 23. března – 27. března 2020
23. 3. U str. 88 naučit se skloňovat vzory „muž“ a „stroj“
U str. 88/1, 2 ústně str. 89/3 i 4 písemně do ČJ školní
24. 3. U - str. 89/5 ústně str. 89/6 i 7 písemně do ČJ školní
25. 3. U str. 90/1, 2 ústně str. 90/ 3a písemně do ČJ školní
26. 3. PS str. 53/1 - 5 str. 54/1- 5
27. 3. Pravopis podstatných jmen hravě – str. 24/1, 2, 3 str. 25/4, 5, 6
23. 3. nejprve si zopakujte výpočet obvodu čtverce a obdelníku (prostřednictvím uvedených stránek)
https://www.youtube.com/watch?v=RMTEOCd99rA
https://www.youtube.com/watch?v=J-lhghb0jGc
PS 1. díl - str. 47/1 – 4 str. 48/1 – 4
24. 3. zopakujte si písemné násobení dvojciferného čísla jednociferným číslem (prostřednictvím videa) https://www.youtube.com/watch?v=DzP_HcUeDho
Početník 1 – str. 24
25. 3. ve středu se seznámíte s písemným násobením dvojciferným číslem – vysvětlení postupu je na (video): https://www.youtube.com/watch?v=2u9h67FEiEw
U str. 71/1 a 3 písemně do M školní str. 71/5 ústně Pracovní sešit 2. díl – str. 7/1 – 5
26. 3. Početník 1 – str. 35
ve čtvrtek se seznamte s písemným násobením dvojciferným číslem končícím nulou – vysvětlení postupu
je na (video): https://www.youtube.com/watch?v=w7hxR7Kf4o4
U - str. 72/1, 2, 4, 5, 6 ústně str. 72/3 písemně do M školní str. 73/1, 5 písemně
27. 3. Početník 1 – str. 36 PS 2. díl – str. 7/6 str. 8/1 – 6
24. 3. Ekosystém park – U str. 50 – 52 pročíst si + pečlivě prohlédnout obrázky rostlin a zvířat
- můžete si prohlédnout prezentaci https://slideplayer.cz/slide/11219208/
- opište si zápisek "Ekosystém park do sešitu Přírodověda + naučte se
26. 3. PS str. 29 - 31 (zkontrolovat podle výsledků v Marodech)
PS str. 38 - 39 doplnit (kontrola výsledků v Marodech) - neopisovat, pouze ke kontrole vyzkoušejte si i hru na str. 40 - 41
EKOSYSTÉM PARK
Park je uměle vytvořený člověkem, slouží k odpočinku a relaxaci.
Rostliny
a) jehličnany – smrk pichlavý, jalovec obecný, tis červený (je jedovatý)
b) listnaté dřeviny – javor, jírovec maďal (říkáme mu kaštan), zlatice (zlatý déšť), šeřík obecný, růže
Živočichové
Obojživelníci
Ropucha obecná – je velmi hojná, má zavalité tělo a krátké končetiny, loví za soumraku – žížaly, pavouky, hmyz aj., rozmnožuje se u vody
Ptáci
Holub věžák – hnízdí na půdách a balkonech, žije v hejnech, živí se hlavně semeny, trus narušuje stavby
Hrdlička zahradní – živí se stejně jako holub, na krku má tmavý pruh
Kos černý – je velmi hojný, živí se hmyzem, žížalami i ovocem
Strakapoud velký – hnízdí v dutinách, živí se larvami dřevokazného hmyzu
Savci
Netopýr hvízdavý – mají křídla a umí létat, létají za soumraku a v noci, živí se hmyzem, mají zimní spánek
Ježek západní – hmyzožravec, přiživuje se slimáky, žížalami, žábami, potravu hledá čichem, tělo pokryto bodlinami
Veverka obecná – hlodavec, rovnováhu udržuje ocasem, žije v dutinách stromů, na zimu si dělá zásoby semen
šišek
Potkan obecný – hlodavec, ocas má lysý a kratší než tělo, tvoří kolonie, je všežravec (semena trav a obilovin,
ptačí vejce nebo maso)
23. 3. – U str. 11 a 12 (ústně si projděte otázky) PS str. 6, 7
- opište si do sešitu Vlastivěda zápisek "Sámův kmenový svaz"
Přikládám procvičování (dobrovolné):
https://skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/samova-rise/opakovani/prirazovani.html
https://pripravy.estranky.cz/clanky/ceske-povesti-pro-deti.html
https://beckotc.webnode.cz/vlastiveda/samuv-kmenovy-svaz/
https://beckotc.webnode.cz/vlastiveda/nase-nejstarsi-minulost-v-povestech/
25. 3. - U str. 13 a 14 pročíst (+ zodpovědět na otázky v červeném orámování) PS str. 8/3, 4
- opište si do sešitu Vlastivěda zápisek "Naše nejstarší minulost v pověstech"
Sámův kmenový svaz
Kmen Avarů, který sídlil na území dnešního Maďarska, neustále ohrožoval slovanské obyvatelstvo na J Moravě.
Franský kupec Sámo se svou družinou dorazili na naše území. S jejich pomocí porazili Slované Avary. Sámo zvolen za jejich panovníka. Vznikl Sámův kmenový svaz – roku 623.
Franský král Dagobert hodlal ovládnout území západních Slovanů. Vojsko krále Dagoberta bylo poraženo Slovany pod vedením Sáma.
Po Sámově smrti se jeho kmenový svaz rozpadl.
Naše nejstarší minulost v pověstech
- období trvající asi 150 let po Sámově říši, kdy nemáme žádné písemné zprávy
- vznikaly historické pověsti – byly to vymyšlené příběhy z minulosti naší země
- později byla tato vyprávění zaznamenána kronikáři, českými spisovateli
O Čechovi – praotec Čech podle pověstí přivedl svůj kmen pod horu Říp, usadili se zde, zemi pojmenovali na jeho
počest Čechy
O Krokovi a jeho dcerách – stařešina Krok měl 3 dcery Kazi, Tetu a Libuši, kněžna Libuše se vdala za Přemysla
Oráče ze Stadic – zakladatel rodu Přemyslovců
O Křesomyslu a Horymírovi – za knížete Křesomysla začalo dobývání zlata a stříbra, rozkvět země. Horymír se dostal do sporu s knížetem, byl odsouzen k smrti. S koněm Šemíkem unikl smrti.
https://quizlet.com/_883do2?x=1jqt&i=19ie9b
Vytvořila jsem pro vás soubor slovíček lekce 9 v aplikaci QUIZLET. Ode dneška s ní budeme pracovat na procvičování slovíček, prosím rodiče o spolupráci s ovládáním, ale myslím si, že by to děti mohly zvládnout i samy. Aplikace quizlet funguje na mobilu, tabletu i počítači.
Základ jsou kartičky: z jedné strany je anglický pojem a z druhé přeložený výraz, úplně stejně jako to máte ve slovníčkách. Při kliknutí na kartičku se vám otočí a ukáže ten překlad. Např. Behind – za něčím,… šipkou vpravo nebo vlevo přepínáte na další kartičku. Ve spodní části jsou zobrazené veškeré termíny, kde si můžete poslechnout jejich výslovnost, DOPORUČUJI NAUČIT SE TO I ČÍST SPRÁVNĚ.
Další část nastavení STUDY (=studovat), ten obsahuje FLASHCARDS (již zmíněná verze kartiček), LEARN (=učit se, snažíte se přiřadit správný anglický pojem k českému), možnost WRITE (=psaní, procvičujeme psaní daného pojmu anglicky), SPELL (=psaní podle poslechu, dítě si poslechne nahrávku a snaží se správně napsat anglický výraz), TEST (=testování znalostí s různými druhy otázek)
Poslední funkce je PLAY (=hrát), kde jsou možnosti MATCH (spojování pojmů na čas) nebo GRAVITY (rychlé odpovídání ve formě hry)
PS: já uvidím, kdo z vás to dělá a kdo ne. Dokonce mi to ukazuje, kde děláte nejčastěji chyby, tak se snažte.
Do úterý 24. 3. to bude prozatím jediný váš úkol. Naučte se používat aplikaci a naučte se hlavně slovíčka k 9. lekci. Testování, známkování i následná výuka proběhne online, tak s tím předběžně počítejte. V záložce "Anglický jazyk" najdete dnes večer vložené správné odpovědi k pracovnímu sešitu, tak si je zkontrolujte.
Od tohoto týdne Vám začnu vkládat informace k AJ do záložky Anglický jazyk.
Děkuji a opatrujte se ve zdraví. Monika Motyčková
Lenka Vavrušová