Další úkoly k samostudiu na 6. 4. - 8. 4. 2020



Úkoly pro samostudium 6. 4. – 8. 4. 2020


Děkuji Vám za zaslání testů z Vla a Pří. Viděla jsem, že se opravdu snažíte. Téměř všichni dostáváte jedničku. Známky se Vám objeví v Bakalářích. Od této chvíle mi budete kromě testů posílat nafocené jen mnou přímo zadané úkoly v sešitech, ty budou hodnoceny.

Zároveň Vám posílám na emailové adresy Vašich rodičů přístupová hesla k testům ze Scia. Přihlášení ke SCIO testů najdete na této stránce: https://www.sciodat.cz/. Pokud byste měli problém s přihlášením, ozvěte se mi. Každý týden vyberu některé testy ke splnění = povolím zpřístupnění k plnění. Děti je budou samy plnit. Mně se hned odešle výsledek, jak ho splnily. Plnění těchto testů bude povinné, výsledky budou hodnoceny známkou.

Zadávám úkoly pouze na tři dny, protože ve čtvrtek a pátek byste měli velikonoční prázdniny.

Přeji Vám tímto Veselé Velikonoce!


Český jazyk

6. 4. 2020

Scio testy – vypracuj do tohoto pátku 10. dubna 2020  uvolněné testy v sekci český jazyk (přístupová hesla mají rodiče v emailu).  https://www.sciodat.cz/  

Zopakujte si vzory mužského rodu a jejich skloňování v čísle jednotném a množném. Potom plňte tyto úkoly:

U – str. 94/2 (napsat do ČJ školní)            

Pravopis hravě – str. 29/8a


7. 4. 2020

PS – str. 55/ 4 b, c, d (po

PS – str. 56/1 a, b

Pravopis hravě – str. 29/8 b


8. 4. 2020

U – str. 94/3 do ČJ školní napsat (nafotit a poslat na můj email)

PS – str. 56/2, 3 (tuto stranu vyfotit a poslat na email)

Dobrovolné: doporučuji poprosit rodiče nebo staršího sourozence k diktování Vám některých diktátů z Pravopisu

hravě – str. 22/6, 29/9, str. 36 (vyzkoušejte si některé z nich přímo do ČJ školní, poté podle zadání červeně opravte a zapište počet chyb)


Matematika

6. 4. 2020

Scio testy – vypracuj do tohoto pátku 10. dubna 2020  uvolněné testy v sekci matematika (přístupová hesla mají rodiče v emailu). https://www.sciodat.cz/  

Dnes se seznámíte s grafickým rozdílem úseček – vysvětlení je na:

https://www.youtube.com/watch?v=ihToFYBjYFQ

Do sešitu Ge si napište dnešní datum a nadpis Grafický rozdíl úseček. Vypracujte do sešitu z U str. 135/ cv. 1. Potom si opište ze str. 135 poučku se lvem dole (ve žlutém obdelníku).

U str. 135/3 vypracovat do sešitu,    PS - 2. díl - str. 41/2


7. 4. 2020

Nejprve si procvičíte grafický součet a rozdíl úseček: PS 2. díl: str. 41/3, 4 (nafotit tuto stranu a poslat na můj email)

Nyní si zopakujete počítání v rámci různých početních operací: +, -, X, :    PS str. 9/7


8. 4. 2020

U str. 75/4 – do M školní nakreslit stejnou tabulku a následně doplnit

U str. 75/5 do M školní

PS – str. 9/5, 6 (stranu 9 ofotit a poslat)


Vlastivěda

6. 4. 2020

Zopakujte si učivo Velkomoravská říše a vznik českého státu (U str. 13 až 17). Potom si vypracujte test, který je vložen úplně dole pod zadáním všech úkolů. Vypracovaný test ofoťte a pošlete do středy 8. dubna 2020 na můj email.


8. 4. 2020

Dnes se seznámíte s učivem Život v Čechách za vlády 1. Přemyslovců – pusťte si nejprve tuto prezentaci http://www.zsdvoracka.cz/dokumenty/20102011/vyuka/vlastiveda/premyslovci.pdf

a video: https://www.youtube.com/watch?v=1EjvMUz7DAQ.

Učebnice – přečtěte si str. 18, vypracujte v pracovním sešitu na str. 12/cv. 1


Opište si do sešitu Vlastivěda tento zápisek – datum + nadpis

                                                     Život v Čechách za 1. Přemyslovců

Život prostých lidí:

- Přemyslovci rozšiřovali svá území sňatky, dohodami i bojem

- země byla v té době porostlá lesy, lidé žili hlavně v nížinách kolem řek

- prostí lidé bydleli v dřevěných chatrčích, bohatí v kamenných domech a panovníci a velmoži v hradech, kolem 

  kterých vznikaly první osady. Zde se obchodovalo a provozovala se řemesla.

- jedlo se jídlo z obilí, luštěnin, domácích a ulovených zvířat, sladilo se medem


Sídla vzdělanosti:

- nositelem vzdělanosti byla církev

- kněží uměli psát a číst, učili ve školách a ručně opisovali knihy. Psalo se na pergamen.

- většina spisů byla s náboženským obsahem


Vložila jsem Vám dobrovolné poslechy k přiblížení probíraného učiva:

https://www.veselepohadky.cz/dejiny-ceskeho-naroda-boleslav-ii-pobozny/

https://www.veselepohadky.cz/dejiny-ceskeho-naroda-svaty-vojtech/

https://www.veselepohadky.cz/dejiny-ceskeho-naroda-cechy-na-prelomu-tisicleti/

https://www.veselepohadky.cz/dejiny-ceskeho-naroda-oldrich-a-bozena/



Přírodověda

Pročíst si v učebnici na straně 56 – 57 učivo Živočichové v okolí lidských obydlí.  Pusťte si k tomu prezentaci o hospodářských zvířatech: https://slideplayer.cz/slide/3203799/

Napsat si do sešitu Přírodověda (a naučit se) : datum + nadpis

                                           Živočichové v okolí lidských obydlí

- zvířata domácí (užitková nebo mazlíčci) – člověkem chovaná

- zvířata volně žijící a škůdci

                                                       Hospodářská zvířata

Zvířata chovaná – domácí (savci)  

Název savce

samec

samice

mládě

užitek

tur domácí

býk

kráva

tele

maso, mléko, kůže

prase domácí

kanec

prasnice

sele

maso, kůže, štětiny

ovce domácí

beran

ovce

jehně

maso, mléko, vlna

koza domácí

kozel

koza

kůže

maso, mléko

kůň domácí

hřebec

kobyla

hříbě

tažné zvíře, jezdectví

králík domácí

králík

králice

králíče

maso, srst


Zvířata chovaná – domácí (ptáci)

Název ptáků

samec

samice

mládě

užitek

kur domácí

kohout

slepice

kuře

maso, vejce

husa domácí

houser

husa

house

maso, peří, sádlo

kachna domácí

kačer

kachna

kachně

maso a peří


Zvířata chovaná (hmyz)

včela medonosná – královna, dělnice – samičky, trubci – samci

                            - žije ve společenství – včelstvu

                            - užitek: med, vosk, mateří kašička


Anglický jazyk

- úkoly Vám vkládá paní učitelka do záložky Anglický jazyk (nezapomeňte je plnit)


Dobrovolné úkoly (za malé jedničky – aktivita)

Výtvarná výchova – nakreslete obrázek s velikonoční tématikou (obrázek vyfoťte a fotku mi pošlete)

Pracovní výchova – ozdobte nějakou zajímavou technikou velikonoční kraslici - nafoťte ji a fotku mi pošlete


Žádám všechny rodiče, aby mi do pátku 10. dubna 2020 napsali na můj školní email (l.vavrusova@zsborsice.cz), zda jejich děti splnily všechny úkoly zadané na období 6. - 8. 4. 2020.

              Připište opět, jak se jim dařilo. Prosím o nafocení uvedených     úkolů a zaslání na email. Pošlete mi i ofocený  vypracovaný test z Vlastivědy.


 Přeji Vám Veselé Velikonoce. Další úkoly budou vloženy až v pondělí (večer) 13. dubna 2020.

                                                                                                   

                                                                                                          Moc Vám děkuji za skvělou spolupráci.

                                                                                                                            Lenka Vavrušová                   

© 2025 Základní škola Františka Horenského / Prohlášení o přístupnosti / web by icard.cz