Děkuji Vám za zaslání testů z Vla a Pří. Viděla jsem, že se opravdu snažíte. Téměř všichni dostáváte jedničku. Známky se Vám objeví v Bakalářích. Od této chvíle mi budete kromě testů posílat nafocené jen mnou přímo zadané úkoly v sešitech, ty budou hodnoceny.
Zároveň Vám posílám na emailové adresy Vašich rodičů přístupová hesla k testům ze Scia. Přihlášení ke SCIO testů najdete na této stránce: https://www.sciodat.cz/. Pokud byste měli problém s přihlášením, ozvěte se mi. Každý týden vyberu některé testy ke splnění = povolím zpřístupnění k plnění. Děti je budou samy plnit. Mně se hned odešle výsledek, jak ho splnily. Plnění těchto testů bude povinné, výsledky budou hodnoceny známkou.
Zadávám úkoly pouze na tři dny, protože ve čtvrtek a pátek byste měli velikonoční prázdniny.
Přeji Vám tímto Veselé Velikonoce!
6. 4. 2020
Scio testy – vypracuj do tohoto pátku 10. dubna 2020 uvolněné testy v sekci český jazyk (přístupová hesla mají rodiče v emailu). https://www.sciodat.cz/
Zopakujte si vzory mužského rodu a jejich skloňování v čísle jednotném a množném. Potom plňte tyto úkoly:
U – str. 94/2 (napsat do ČJ školní)
Pravopis hravě – str. 29/8a
7. 4. 2020
PS – str. 55/ 4 b, c, d (po
PS – str. 56/1 a, b
Pravopis hravě – str. 29/8 b
8. 4. 2020
U – str. 94/3 do ČJ školní napsat (nafotit a poslat na můj email)
PS – str. 56/2, 3 (tuto stranu vyfotit a poslat na email)
Dobrovolné: doporučuji poprosit rodiče nebo staršího sourozence k diktování Vám některých diktátů z Pravopisu
hravě – str. 22/6, 29/9, str. 36 (vyzkoušejte si některé z nich přímo do ČJ školní, poté podle zadání červeně opravte a zapište počet chyb)
6. 4. 2020
Scio testy – vypracuj do tohoto pátku 10. dubna 2020 uvolněné testy v sekci matematika (přístupová hesla mají rodiče v emailu). https://www.sciodat.cz/
Dnes se seznámíte s grafickým rozdílem úseček – vysvětlení je na:
https://www.youtube.com/watch?v=ihToFYBjYFQ
Do sešitu Ge si napište dnešní datum a nadpis Grafický rozdíl úseček. Vypracujte do sešitu z U str. 135/ cv. 1. Potom si opište ze str. 135 poučku se lvem dole (ve žlutém obdelníku).
U str. 135/3 vypracovat do sešitu, PS - 2. díl - str. 41/2
7. 4. 2020
Nejprve si procvičíte grafický součet a rozdíl úseček: PS 2. díl: str. 41/3, 4 (nafotit tuto stranu a poslat na můj email)
Nyní si zopakujete počítání v rámci různých početních operací: +, -, X, : PS str. 9/7
8. 4. 2020
U str. 75/4 – do M školní nakreslit stejnou tabulku a následně doplnit
U str. 75/5 do M školní
PS – str. 9/5, 6 (stranu 9 ofotit a poslat)
6. 4. 2020
Zopakujte si učivo Velkomoravská říše a vznik českého státu (U str. 13 až 17). Potom si vypracujte test, který je vložen úplně dole pod zadáním všech úkolů. Vypracovaný test ofoťte a pošlete do středy 8. dubna 2020 na můj email.
8. 4. 2020
Dnes se seznámíte s učivem Život v Čechách za vlády 1. Přemyslovců – pusťte si nejprve tuto prezentaci http://www.zsdvoracka.cz/dokumenty/20102011/vyuka/vlastiveda/premyslovci.pdf
a video: https://www.youtube.com/watch?v=1EjvMUz7DAQ.
Učebnice – přečtěte si str. 18, vypracujte v pracovním sešitu na str. 12/cv. 1
Opište si do sešitu Vlastivěda tento zápisek – datum + nadpis
Život v Čechách za 1. Přemyslovců
Život prostých lidí:
- Přemyslovci rozšiřovali svá území sňatky, dohodami i bojem
- země byla v té době porostlá lesy, lidé žili hlavně v nížinách kolem řek
- prostí lidé bydleli v dřevěných chatrčích, bohatí v kamenných domech a panovníci a velmoži v hradech, kolem
kterých vznikaly první osady. Zde se obchodovalo a provozovala se řemesla.
- jedlo se jídlo z obilí, luštěnin, domácích a ulovených zvířat, sladilo se medem
Sídla vzdělanosti:
- nositelem vzdělanosti byla církev
- kněží uměli psát a číst, učili ve školách a ručně opisovali knihy. Psalo se na pergamen.
- většina spisů byla s náboženským obsahem
Vložila jsem Vám dobrovolné poslechy k přiblížení probíraného učiva:
https://www.veselepohadky.cz/dejiny-ceskeho-naroda-boleslav-ii-pobozny/
https://www.veselepohadky.cz/dejiny-ceskeho-naroda-svaty-vojtech/
https://www.veselepohadky.cz/dejiny-ceskeho-naroda-cechy-na-prelomu-tisicleti/
https://www.veselepohadky.cz/dejiny-ceskeho-naroda-oldrich-a-bozena/
Pročíst si v učebnici na straně 56 – 57 učivo Živočichové v okolí lidských obydlí. Pusťte si k tomu prezentaci o hospodářských zvířatech: https://slideplayer.cz/slide/3203799/
Napsat si do sešitu Přírodověda (a naučit se) : datum + nadpis
Živočichové v okolí lidských obydlí
- zvířata domácí (užitková nebo mazlíčci) – člověkem chovaná
- zvířata volně žijící a škůdci
Hospodářská zvířata
Zvířata chovaná – domácí (savci)
Název savce | samec | samice | mládě | užitek |
tur domácí | býk | kráva | tele | maso, mléko, kůže |
prase domácí | kanec | prasnice | sele | maso, kůže, štětiny |
ovce domácí | beran | ovce | jehně | maso, mléko, vlna |
koza domácí | kozel | koza | kůže | maso, mléko |
kůň domácí | hřebec | kobyla | hříbě | tažné zvíře, jezdectví |
králík domácí | králík | králice | králíče | maso, srst |
Zvířata chovaná – domácí (ptáci)
Název ptáků | samec | samice | mládě | užitek |
kur domácí | kohout | slepice | kuře | maso, vejce |
husa domácí | houser | husa | house | maso, peří, sádlo |
kachna domácí | kačer | kachna | kachně | maso a peří |
Zvířata chovaná (hmyz)
včela medonosná – královna, dělnice – samičky, trubci – samci
- žije ve společenství – včelstvu
- užitek: med, vosk, mateří kašička
Anglický jazyk
- úkoly Vám vkládá paní učitelka do záložky Anglický jazyk (nezapomeňte je plnit)
Dobrovolné úkoly (za malé jedničky – aktivita)
Výtvarná výchova – nakreslete obrázek s velikonoční tématikou (obrázek vyfoťte a fotku mi pošlete)
Pracovní výchova – ozdobte nějakou zajímavou technikou velikonoční kraslici - nafoťte ji a fotku mi pošlete