popis týdenního projektu, ve kterém žáci zapisovali svůj týdenní život
Na přelomu února a března jsme si v rodinné výchově udělali týdenní výzkum o našem životě. Žáci si na každý den nakreslili tabulku přesně po hodinách a měli si zapisovat každý okamžik svého života. Měli zapisovat vše - spánek, školu, volný čas, kdy jí, kdy se věnují hygieně a dalším událostem svého života. Následně jsme ve vyučování dva týdny po sobě vyhodnocovali údaje a výsledek je zde:
průměrný žák 6. třídy spí denně 10 hodin, hygieně věnuje 48 minut, ve škole je a školní přípravě věnuje 5 hodin (tento údaj je bohužel zkreslen tím, že někteří žáci projekt dělali v době jarních prázdnin), stravě věnuje 1,5 hodiny denně, volného času má 4 hodiny a sportu se věnuje 1,5 hodin denně. Ještě jsme vyhodnotili rozdíl mezi průměrným klukem a dívkou ohledně času věnujícího hraní hrám na PC, sledování televize, zábavě na telefonu či tabletu - tady byl výsledek hodně rozdílný - kluk strávil touto aktivitou 4 hodiny, zatímco dívka 1 hodinu a 42 minut.
Průzkum by měl každému žáku ukázat, jak moc se odlišuje od třídního průměru a měl by každého vést k zamyšlení, zda využití jeho dne je smysluplné a především volba aktivit ve volném čase je přínosem žáku samotnému. Také má vést k zamyšlení nad tím, kolik času tráví přípravou do vyučování a kolik zábavě.
Pár fotek z vyhodnocování a hlavně vyfocené práce naleznete ve fotogalerii.