Nejprve bych Vás chtěla pochválit za pečlivé vypracování testu z Přírodovědy a Matematiky. Velmi pěkné byly také Vaše pozvánky k narozeninám. Úspěšné máte i Scio testy. Děláte mi radost. Jsou ale mezi Vámi i Ti, kteří všechny úkoly neplní. Bylo by dobré, aby si vše doplnili. Jinak jim hrozí, že budou z předmětů, do kterých neplní zadané úkoly a testy, neklasifikováni. Přeji Vám úspěšný týden a těším se na společný skype v pondělí a ve čtvrtek.
Pondělí 20. dubna – Tento týden začneme učivo s dalším slovním druhem „Slovesa“. Do sešitu ČJ školní si napište:
Datum + nadpis Slovesa (pak i další zápis opsat + naučit se to)
- vyjadřují, co osoby a zvířata dělají nebo co se s nimi děje. Označujeme je vlnovkou.
- jsou ohebný slovní druh (mohou měnit svůj tvar = časují se)
- určujeme u nich: osobu (1., 2., 3. – já, ty, on (ona, ono), my, vy, oni (ony, ona)
číslo (jednotné a množné)
čas (přítomný, minulý a budoucí)
Vynechat 1 řádek a vypracovat z U str. 97/1 – vypište do tabulky slovesa a určete u nich osobu, číslo, čas (opakování ze 3. ročníku)
slovesa | osoba | číslo | čas |
Úterý 21. dubna – z U str. 97/3 vypracovat do sešitu ČJ školní
- PS str. 57/1 a, b, c, d (připomínám, že zvratná slovesa jsou např. učil se, čte si)
Středa 22. dubna – Scio testy (opět jsem Vám zadala 3 testy k vypracování)
- PS str. 57/2 a, b, c, d
Čtvrtek 23. dubna – do ČJ školní napsat datum+ nadpis
Jednoduché a složené tvary sloves (opište si + naučte)
Jednoduchý slovesný tvar – složen z 1 slova (zpívá, kreslíš). Patří sem i zvratná slovesa (čtu si, umyl se)
Složený slovesný tvar – složen z významového slovesa + pomocného slovesa „být“ (budeme uklízet, budu si číst)
- patří sem i tvary sloves v minulém čase (četl jsem, uklízeli jsme)
PS – str. 57/2 a, b, c, d Tuto stranu ofotit a poslat na můj mail do pátku 24. 4.
Pátek 24. dubna
U str. 98/2a opsat do ČJ školní
98/2b vlnovkou vyznačit slovesné tvary (nad jednoduché nadepsat J, nad složené S)
98/2c podstatná jména v 1. pádě podtrhněte rovně
PS str. 58/2 a
Pondělí 20. dubna - U str. 76/4 do sešitu M školní
- U str. 77/1 používejte pro neznámé číslo písmena abecedy (x, y…). Pište a počítejte tímto
způsobem: x + 1 = 200 1 000 – y = 900
x = 199 y =
U str. 77/2 do M školní
Úterý 21. dubna – U str. 77/ 3, 4 obě do M školní (k zápisu využijte výpočet pomocí neznámé x, y….)
- PS str.10/2, 3
Středa 22. dubna – PS str. 10/4a, b Tuto stranu vyfotit a poslat na můj mail do pátku 24. 4.
- U str. 78/2 (do M školní – bez odhadu)
- U str. 78/3 (do M školní – zopakovat si písemné dělení se zbytkem) – bez odhadu
Čtvrtek 23. dubna – učivo Souměrné útvary, do sešitu Ge napsat datum + nadpis (toto opsat)
Souměrné útvary
- lze tvořit pomocí přeloženého papíru + nůžek. Přehyb tvoří osu souměrnosti vystřiženého útvaru (značíme ji o).
U str. 137/1 – podle tohoto cvičení vytvořte 4 souměrné útvary na nějaký bílý papír a potom je nalepte do sešitu
Geometrie
PS str. 43/1
Pátek 24. dubna – Scio testy 2 zadané vypracovat
- U str. 137/3 na čtverečkový papír + nalepit do Ge sešitu
- PS str. 43/2
Pondělí 20. dubna – PS str. 14/4 PS str. 15/5,6 PS str. 16/7
Středa 22. dubna – PS str. 16/8, 9, 10
- zopakujte si učivo Vznik českého království, vláda přemyslovských králů (U str. 21 – 23) a
potom si napište test na toto učivo (je vložen opět úplně pod všemi úkoly v Pdf).
Ofotit a poslat na můj mail do pátku 24. 4.
Úterý 21. dubna – U str. 60 – 61 pročíst, prohlédnout si video https://www.youtube.com/watch?v=JID16Emro5s
- udělat si zápisek do sešitu Přírodověda (i s datem)
Živočichové žijící volně v okolí lidských obydlí
- člověk je pro ně zdroj potravy
- nachází zde vhodné prostředí pro vyvádění mláďat
- ptáci: vlaštovka obecná, jiřička obecná, sova pálená, sýkora modřinka
- savci: ježek západní, myš domácí, kuna skalní, potkan obecný
- obojživelníci: ropucha zelená
Nakreslete alespoň 2 zvířata (barevně).
Čtvrtek 23. dubna
- PS str. 15 (kdo ještě nemá, dodělá si)
- dnes mám pro Vás praktický úkol: jděte se podívat do okolí svého bydliště a nafoťte mi 5 různých stromů, keřů nebo bylin + 5 zvířat žijících v okolí Vašeho bydliště. Těchto 10 fotek mi potom pošlete do pátku 24. dubna na mail.
- str. 130 až 131 pročíst + ústně si zodpovědět na otázky
- připomínám zápisy z přečtených knih do Čtenářských deníků, v polovině června si je od všech vysbírám ke kontrole
Moc Vám děkuji za skvělou spolupráci.
Lenka Vavrušová