Úkoly k samostudiu na 20. - 24. dubna 2020

Úkoly k samostudiu na 20. – 24. dubna 2020


Nejprve bych Vás chtěla pochválit za pečlivé vypracování testu z Přírodovědy a Matematiky. Velmi pěkné byly také Vaše pozvánky k narozeninám. Úspěšné máte i Scio testy. Děláte mi radost. Jsou ale mezi Vámi i Ti, kteří všechny úkoly neplní. Bylo by dobré, aby si vše doplnili. Jinak jim hrozí, že budou z předmětů, do kterých neplní zadané úkoly a testy, neklasifikováni. Přeji Vám úspěšný týden a těším se na společný skype v pondělí a ve čtvrtek.


Anglický jazyk – najdete opět v záložce Anglický jazyk


Český jazyk

Pondělí 20. dubnaTento týden začneme učivo s dalším slovním druhem „Slovesa“. Do sešitu ČJ školní si napište:

Datum + nadpis   Slovesa (pak i další zápis opsat + naučit se to)

                            - vyjadřují, co osoby a zvířata dělají nebo co se s nimi děje. Označujeme je vlnovkou.

                            - jsou ohebný slovní druh (mohou měnit svůj tvar = časují se)

                            - určujeme u nich: osobu (1., 2., 3. – já, ty, on (ona, ono), my, vy, oni (ony, ona)

                                                              číslo (jednotné a množné)

                                                              čas (přítomný, minulý a budoucí)

Vynechat 1 řádek a vypracovat z U str. 97/1 – vypište do tabulky slovesa a určete u nich osobu, číslo, čas (opakování ze 3. ročníku)

slovesa

osoba

číslo

čas







Úterý 21. dubna – z U str. 97/3 vypracovat do sešitu ČJ školní

                               - PS str. 57/1 a, b, c, d (připomínám, že zvratná slovesa jsou např. učil se, čte si)


Středa 22. dubna – Scio testy (opět jsem Vám zadala 3 testy k vypracování)

                                - PS str. 57/2 a, b, c, d


Čtvrtek 23. dubnado ČJ školní napsat datum+ nadpis

                                Jednoduché a složené tvary sloves (opište si + naučte)

Jednoduchý slovesný tvar – složen z 1 slova (zpívá, kreslíš). Patří sem i zvratná slovesa (čtu si, umyl se)

Složený slovesný tvar – složen z významového slovesa + pomocného slovesa „být“ (budeme uklízet, budu si číst)

                                       - patří sem i tvary sloves v minulém čase (četl jsem, uklízeli jsme)

PS – str. 57/2 a, b, c, d    Tuto stranu ofotit a poslat na můj mail do pátku 24. 4.


Pátek 24. dubna

U str. 98/2a opsat do ČJ školní

          98/2b vlnovkou vyznačit slovesné tvary (nad jednoduché nadepsat J, nad složené S)

          98/2c podstatná jména v 1. pádě podtrhněte rovně

PS str. 58/2 a


Matematika

Pondělí 20. dubna - U str. 76/4 do sešitu M školní

                                  - U str. 77/1 používejte pro neznámé číslo písmena abecedy (x, y…). Pište a počítejte tímto 

                                    způsobem:  x + 1 = 200             1 000 – y = 900

                                                                x = 199                           y =

                                   U str. 77/2 do M školní

Úterý 21. dubna – U str. 77/ 3, 4 obě do M školní (k zápisu využijte výpočet pomocí neznámé x, y….)

                               - PS str.10/2, 3


Středa 22. dubna – PS str. 10/4a, b       Tuto stranu vyfotit a poslat na můj mail do pátku 24. 4.

                                 - U str. 78/2 (do M školní – bez odhadu)

                                 - U str. 78/3 (do M školní – zopakovat si písemné dělení se zbytkem) – bez odhadu


Čtvrtek 23. dubna – učivo Souměrné útvary, do sešitu Ge napsat datum + nadpis (toto opsat)

                                                   Souměrné útvary

- lze tvořit pomocí přeloženého papíru + nůžek. Přehyb tvoří osu souměrnosti vystřiženého útvaru (značíme ji o).


U str. 137/1 – podle tohoto cvičení vytvořte 4 souměrné útvary na nějaký bílý papír a potom je nalepte do sešitu 

                         Geometrie

PS str. 43/1


Pátek 24. dubna – Scio testy 2 zadané vypracovat

                              - U str. 137/3 na čtverečkový papír + nalepit do Ge sešitu

                               - PS str. 43/2


Vlastivěda

Pondělí 20. dubna – PS str. 14/4      PS str. 15/5,6           PS str. 16/7


Středa 22. dubna – PS str. 16/8, 9, 10

                                - zopakujte si učivo Vznik českého království, vláda přemyslovských králů (U str. 21 – 23) a

                                  potom  si napište test na toto učivo (je vložen opět úplně pod všemi úkoly v Pdf).

                                 Ofotit a poslat na můj mail do pátku 24. 4.


Přírodověda

Úterý  21. dubna – U str. 60 – 61 pročíst, prohlédnout si video https://www.youtube.com/watch?v=JID16Emro5s

- udělat si zápisek do sešitu Přírodověda (i s datem)

                                                              Živočichové žijící volně v okolí lidských obydlí

- člověk je pro ně zdroj potravy

- nachází zde vhodné prostředí pro vyvádění mláďat

- ptáci: vlaštovka obecná, jiřička obecná, sova pálená, sýkora modřinka

- savci: ježek západní, myš domácí, kuna skalní, potkan obecný

- obojživelníci: ropucha zelená

Nakreslete alespoň 2 zvířata (barevně).


Čtvrtek 23. dubna

- PS str. 15 (kdo ještě nemá, dodělá si)

- dnes mám pro Vás praktický úkol: jděte se podívat do okolí svého bydliště a nafoťte mi 5 různých stromů, keřů nebo bylin + 5 zvířat žijících v okolí Vašeho bydliště. Těchto 10 fotek mi potom pošlete do pátku 24. dubna na mail.


Čítanka

- str. 130 až 131 pročíst + ústně si zodpovědět na otázky

- připomínám zápisy z přečtených knih do Čtenářských deníků, v polovině června si je od všech vysbírám ke kontrole


Žádám všechny rodiče, aby mi do pátku 24. dubna 2020 poslali na můj školní email (l.vavrusova@zsborsice.cz) zadané úkoly a testy na tento týden.

Posílejte pouze označené úkoly.

                                                                                                            

                                                                                                          Moc Vám děkuji za skvělou spolupráci.

                                                                                                                            Lenka Vavrušová  

© 2025 Základní škola Františka Horenského / Prohlášení o přístupnosti / web by icard.cz