Tento týden budeme mít opět pouze 4 pracovní dny, protože v pátek 8. května je státní svátek (Den osvobození Československa). Nafocené úkoly mi tedy pošlete nejpozději do pátku 8. května 2020. Chválím Vás za dosavadní plnění úkolů i testů v rámci samostudia. Těším se na společný skype v pondělí a ve čtvrtek.
Začneme opět s kroužkem Doučování – tentokrát přes Skype. Děti, které do něho chodí, jsem zařadila na skypu do skupiny s názvem DOUČOVÁNÍ. Během samostudia bude probíhat od tohoto týdne vždy ve středu v 9:00 hodin. Sama dotyčné žáky prozvoním.
Všem přeji úspěšný studijní týden. Pokud si s něčím nebudete vědět rady, volejte nebo pište.
Těším se na setkání na skypu!
U str. 100/1a přečíst text + vypsat do ČJ školní všechna slovesa v přítomném čase
U str. 100/1b – ústně
PS str. 59/3
5. května – procvičování časování sloves v přítomném čase
PS str. 59/1a + b – vlnovkou vyznačit všechna slovesa v 1. hádance + nadepsat nad ně čas-min., bud., přít.
PS str. 59/1c – do sešitu ČJ školní vypište z 1. hádanky všechna podstatná jména a určete u nich rod,
číslo, pád a vzor (vytvořte si tabulku a do ní vepisujte)
Podstatné jméno | Rod | Číslo | Pád | Vzor |
6. května – dnes využijete znalosti časování sloves v přítomném čase
U str. 101/2 – do ČJ školní pište jen odpovědi: Např. Já si čtu. (podtrhnout vlnovkou „si čtu“)
PS str. 59/2 a, b
7. května – z U str. 100/4 – do ČJ školní + vlnovkou vyznačit slovesa
- PS str. 59/4 a, b Stranu 59 v PS nafotit a poslat do pátku 8. května 2020 na můj email.
4. května – U str. 81/3 vypočítat do sešitu M školní + udělat vedle kontrolu výpočtu (odhady neprovádět)
- PS str. 12/1 (přečtěte si pečlivě nejprve zadání)
- PS str. 11/6
5. května – PS str. 12/ 2, 3, 4
6. května – PS str. 12/5 Celou stranu 12 nafotit a poslat do pátku 8. května 2020 na můj email.
- zopakujete si znalosti o jednotkách délky, do sešitu M školní si napsat datum + nadpis + tento zápis
Jednotky délky
- základní jednotkou délky je 1 metr (m)
- další jednotky délky: 1 km, 1 dm, 1 cm, 1 mm
- převody jednotek: (toto si opište z U str. 82 oranžová tabulka „Zopakuj si“) + tyto převody musíte umět
7. května – procvičování převodů jednotek délky (zopakujte si převody podle tabulky z U str. 82)
- do sešitu M školní napište datum a vypočítejte tam z U str. 82/1
- PS str. 13/1, 2, 3
5. května – tento týden začneme s Ekosystémem rybník, prohlédněte si obrázky v U str. 62 – 63, přečtěte si
v U str. 64 + potom si udělejte zápisek do sešitu Přírodověda
EKOSYSTÉM RYBNÍK
Rybník – je umělý ekosystém (vytvořen člověkem)
- využití k chovu ryb
Rostliny v rybníku a jeho okolí
Břehový porost – tvoří byliny a dřeviny, které rostou na břehu rybníka
- význam: zpevňují břehy, úkryt pro živočichy
- dřeviny: např. vrba bílá
- byliny: rákos obecný, orobinec úzkolistý
Ve vodě – leknín bílý (naše největší vodní rostlina)
7. května – PS str. 42/1, 2, 3 Celou stranu 42 nafotit a poslat do pátku 8. května 2020 na můj email.
4. května – tento týden dokončíme učivo o Lucemburcích. Příští týden Vás z něho čeká test.
- U str. 28 si přečíst + opsat si zápisek do sešitu Vla (nemusíte nadepisovat nový nadpis, navazuje na
minulou hodinu)
Václav IV. – syn Karla IV.
- byl to slabý král → začala doba neklidu:
a/ spory s církví - kritika církve (prodávání odpustků) → nastala doba Mistra J. Husa – husitské války
b/ spory s bratrem Zikmundem
c/ vláda šlechty
d/ mor – černá smrt
- umírá bez potomků
Zikmund Lucemburský - bratr Václava IV., přezdívka „šelma ryšavá“
- výborný diplomat (po otci Karlu IV.)
- českým králem
6. května – PS str. 17/1, 2 18/3, 4 (dodělat) 19/5, 6
Nafotit strany 17, 18 a 19 a poslat mi na email do pátku 8. května 2020.