Týden 27.4. - 30.4.
Vítám Vás v dalším týdnu. Tento (i příští) týden v pátek budeme slavit státní svátky, takže úkoly budou rozvržené jen do čtvrtka, ať můžete slavit a od učení vydechnout ;)
Opět je na místě poděkovat za vaši spolupráci!!! Stále je zřejmější, že se děti bez vás, rodičů, moc s učením nehnou. Prosím, sdělujte jim vše a zadávejte v plné míře, co jim tady posílám. Jděte svým tempem, jak je to možné. Radši pomalu, klidně a jistě, než rychle a neúplně, což pak neplní význam domácího učení, které má děti posouvat v rámci možností dál. Při učení se svým synem jako rodič mnohé vaše pocity taky zažívám. A nejúlevnější z nich je ten, když každý den nějakou tu zadanou práci pořádně uděláme.
V našem malém zpravodajství minulého týdne jsou ještě nějaké nové fotky. Prosím, ukazujte je i dětem, ať se o sobě můžou navzájem něco dozvědět. I mě velmi potěší, když mi tyto fotky od vás přijdou :)
Do pondělí 4.5. mi prosím pošlete vyplněné sebehodnocení. Je to důležitá zpětná vazby pro vás, i pro mě. Znovu jsem jej tady dala dolů, ať to nemusíte hledat v minulém týdnu.
ÚKOLY K HODNOCENÍ TOHOTO TÝDNE -JČ - poslat sešit s VS (celou řadu VS po S), JČ – příběh s VS po S (úterý), JČ - diktát (čtvrtek), M – řešení slovních úloh od spolužáků (info v pondělí), M – sešit M (zadání ve středu), M – kružnicová kytička (čtvrtek), Prv - PS od str. 44 paní uč. Janíkové
Pondělí 27.4.
JČ (tento týden - opakování VS po S, začínám s VS po V)
- Vyfoťte a pošlete sešit s VS – VS po S (prosím, ať je to podle zadání, případně na pomoc jsou videa na zoneramě). Někteří poslali už v pátek ;)
- Zopakujte si řadu VS po S podle sbírky od Marka (projděte si, co k čemu našel) – dole (i s Markem)
- Myšky str. 53/1a,b
- Zopakujte si s kartičkami chytáky od VS od P, na školákově projděte všechny chytáky od VS po S
- Křížovky k VS po S – dole k tisku
M (tento týden – slovní úlohy od spolužáků, další počítání na +- do 1000, kružítkový hříčka)
- Na každý den tu budou k řešení od dvou spolužáků slovní úlohy (postupně je ke dnům budu dole vkládat). Na záznam jejich řešení si vytiskněte (či namalujte) tabulku (dole) , kam to postupně budete vpisovat. Na konci týdne mi vyfoťte a pošlete řešení všech slovních úloh týdne ;) Tento týden to bude 8 slovních úloh. Dnes řešíme slovní úlohu od Verči a Kuby G. (dole)
- Průzkum v učebn. – str. 78 – cv. 1,2,3,4 - ústně
- PS str. 21 - celá
Úterý 28.4.
JČ
- Zopakujte si řadu VS po S s Lukáškem (s velkým zeleným hadem) - dole
- Myšky str. 53/1c,d,e
- Napište příběh se 7 různými vyjmenovanými slovy po S – téma HOROR (když na tento týden spadá téměř hororová záležitost pálení čarodějnic, ale o čarodějnicích psát nemusíte)– vyfotit a poslat. Ty zdařilé dám s vaším dovolením k nahlédnutí do zpravodajství třídy ;)
M
- Slovní úlohy od Toma a Dalibora (najdete dole), zapsat řešení do tabulky
- dole jsem vložila číselnou osu do 1000, může významně pomoct při pochopení příkladů s přechodem přes stovku.... tak kdo potřebuje, tiskněte a kreslete si do příklady např. 408 -9, 297 +6, 280+40... či jakékoliv, které jsou v tyto dny v učebnici či PS
- Procvič probírané příklady na školákově, cvičení 5,6
- Uč. Str. 79/1,2,3 – jsou tu znázorněné 3 možnosti, jak se dají typy příkladů 280+40 počítat, zkuste si projít všechny a najít, kterým nejvíc rozumíte (není nutné pochopit všechny, ale najít si ten způsob, který pomůže dětem příklady vypočítat)
- MR – str. 5/ cv. 13 – 2 sloupečky na +
- PS str. 22/1,5
Středa 29.4.
Zoom v 11.20 - 12.00 AJ. Nachystat si učebnici, PS, sešit do AJ, zelené a červené kolečko, oblečení dle našeho slovníčku, pouzdro, čistý papír a nůžky.
JČ
- Zopakujte si řadu VS po S s Tamarkou (na červeném podkladu) - dole
- Jdi na kahoot na VS po S, minulý týden z 15 účastníků (nevím, co těch zbylých 6 …) na prvních 5 místech byli Kuba G, Mařáček, Dalča, Luky K., slníčko (kdo to asi byl???)
- Na gramar.in se přihlaš, najdi si ve 3. ročníku VS po S a udělej všech 5 cvičení (všechno vidím, kdo bude mít v pořádku, dostane jedničku)
- Doplňovačka s tajenkou - dole k tisku
M
- Slovní úlohy od Dana M. a Katky, (najdete dole), zapsat řešení do tabulky
- MR str. 9/20 – dva sloupečky na +
- Uč. Str. 80 – prostudovat cv. 5, cv. 7, 8 (vyber si jeden sloupeček a piš příklady, kdy budeš zvyšovat vždy o jednu stovku, až do osmi set) – do sešitu M celkem dvě cvičení – vyfoť a pošli
- PS str. 22/2,3,4
Čtvrtek 30.4.
JČ
Celé zadání JČ s dětmi udělám na zoomu, 11.00 – 11.50 (takže je na vás, jestli to uděláte sami doma, či to přenecháte mně), přichystat – sešit a pero na diktát, kartičky s VS slovy po V (vytisklé či vyrobené), Myšky, zelené a červené kolečko
- Diktát – uč. Str.73/5 – stačí celkově vybrat 2 a půl řádku (to je ten poslední) - vyfotit a poslat
- Seznámení s VS po V – youtube
- Myšky str. 54
- Kartičky na trénink řady dole k tisku (či k lepení do sešitu VS)
- Sběratelé můžou začít pracovat na svých sbírkách
M
- Slovní úlohy od Zuzky a Dana T. (najdete dole), zapsat řešení do tabulky
- Procvič probírané příklady na Ryšavé projít cv. 1,2,3
- MR – str. 9/21 – dva sloupečky na +
- Vezmi kružítko a narýsuj si kytičku, na zoneramě najdeš videonávod (prosím o omluvení technických a jiných nedostatků), svůj výtvor vyfoť a pošli
- Kdo sleduje, že mu stále práce s kružítkem nejde od ruky, jak by si přál, vezme sešit do geometrie a udělá si spoustu kružnic na dvě strany, klidně i na čtyři.... dokud to bude bavit
Další na tento týden:
Hravá čítanka str. 66,67 (úkol 1 stačí ústně)
Prv – učebnice str. 45, 46, 47 + PS str. 48 - poslat na hodnocení všechny strany z PS od str. 44 paní učitelce Janíkové na mejl ha.janikova@centrum.cz
AJ - hodina na zoomu ve středu 11.20 - 12.00, co je vyznačené barevně, na ní budeme mimo jiné dělat, takže to dopředu nedělejte ;)
- opakovací cvičení na slovíčka k oblečení: pexeso, had, slova
- zopakuj si výslovnost, opakuj si je nahlas, jsou tam i slovíčka navíc, ale to nevadí ;) PLAY
- Do sešitu AJ si udělej tento zápis: (3 podtržené řádky)
- HAVE YOU GOT (a blue T-shirt)? - Máš (modré tričko)?
- YES, I HAVE. - Mám.
- No, I have´nt. - Nemám.
- Připomeň si písničku o bláznivém obchodu z minula, kde tyto otázky a odpovědi můžeš uslyšet. PLAY
- Podle tohoto zápisu udělej cvičení v PS str. 38/2.
- Námět na povídací činnost - nachystejte si nějaké kousky oblečení, jako malý obchůdek. Jeden se ptá např. Have you got (a blue hat)? Druhý odpovídá dle nachystané hromádky, jestli to v ní má - Yes, I have NEBO No, I have´nt.
- a nakonec si oblékni medvídka, sleduj přitom popisky oblečení, ať se i něco přiučíš ;) PLAY