Domácí výuka po Velikonocích

týden 14. - 17.4.

Je to tady, stránky už mně jdou a s úlevou na ně vkládám práci na doma :)


Doufám, že velikonoční dny vám přinesli tolik potřebný odpočinek. Zase a znova všem děkuju za úžasnou spolupráci, vím, že všichni děláte, co je ve vašich silách a moc si toho vážím!


Tento týden je rýsování do geometrického sešitu, bylo by dobré si jej vyzvednout (i s dalšími sešity) u paní učitelky Bublákové. Moc vás tam ještě nebylo. Tak kdo může, stavte se tam pro vaše opuštěné nešťastné osiřelé sešity. Můžete se domluvit mezi sebou a vzít to třeba i dalším blízko bydlícím spolužákům.


Jelikož už jsme doma něco málo přes měsíc a kdoví, kdy se ve škole sejdeme, tak je na čase využít možnosti on-line spojení. Není to povinné, je to dobrovolná záležitost, možnost, jak si domácí učení nějak oživit, vzájemně se povzbudit. Já vás moc ráda uvidím a věřím, že se rádi uvidíme všichni navzájem. Doufám, že zvládneme úskalí techniky, překonáme nejtěžší první krok prvního spojení a pak se podle potřeby můžeme vídat a něco spolu v rámci možností podnikat, snad i něco zvládnout spolu a ulehčit práci rodičům.

Pro naše on-line setkávání jsem zvolila meetingový nástroj zoom.us. Jeví se mně pro tyto účely o hodně lepší než Skype. Tady posílám návod pro vás, co je třeba udělat https://www.youtube.com/watch?v=d6K1s6Dym5k

Je to sice slovensky, ale i já jsem to z toho krásně odstartovala a pochopila. Vaším úkolem je stáhnout si aplikaci zoom.us do nějaké stroje (PC, notebook, chytrý telefon, iPad či tablet) a pak si v daný čas zadat moje ID číslo 743 275 6142, dát „join the meeting“ a měli bychom se hned vidět.

Zkušební setkání bych ráda podnikla v pátek v 11.00. Kdo bude mít zájem a zdaří se mu i technická příprava, ať si nachystá ještě kartičky s VS po S (buď jsou dole k tisku, či si je sami vyrobte) a v pátek v 11.00 vás budu vyhlížet :) A kdo má, pro lepší zvuk jsou vhodná obyčejná sluchátka.


Úkoly na tento týden potřebné k hodnocení označím v textu zeleně – jsou to JČ – příběh s VS po P, Prv – test (posílat p.u. H. Janíkové), JČ – Sýr, Geo – trénink kružnic. Tyto úkoly je povinné posílat, je to pro mě důležitá zpětná vazba vaší domácí práce. Pokud byste nemohli z jakýchkoliv důvodů některý z nich udělat, prosím sdělte mi to, poznačím si to a jejich odevzdání či vypracování se přesune na naše setkání ve škole (jak nás tam vláda pustí).


Úterý 14.4.

JČ – napsat příběh s využití 7 různých VS po P, téma Velikonoce (nejlíp do sešitu slohu). Je to opět úkol k hodnocení – nafotit a poslat. Kdo nemá na gramar.in ještě registraci, či splněných všech 5 cvičení na procvičování VS po P, prosím o doplnění. Chci tam mít celou třídu, všechny tam (ne)vidím.

M – uč. Str. 73/2,3 – nový typ příkladů, ústně prostudovat. PS str. 17/1,2 +str. 18/1.


Středa 15.4.

  1. křížovky na opakování VS po P (k tisku dole)

  2. a začínáme novou řadu VS po S – shlédnout video 

  3. Myšky str. 47 (vyplnit, učit se řadu, doporučuji vymyslet ukazovačky pro lepší zapamatování).

M

  1. opakování, ideálně projít všech 5 cvičení (pomalejší počtáři od každého cvičení aspoň něco) http://rysava.websnadno.cz/matematika_3.roc/tisic_zpa_sc1.htm 

  2. PS str. 17/4,5; cv. 3 je dobrovolné (je to složitější)

  3. stránka matika.in (stejné příhlášení jako gramar.in, opět třída 3BORS), ve 3. ročníku si najít Písemné sčítání a vypočítat všech pět úloh!!! – všechny vaše výsledky vidím, někdo nám tam stále ještě chybí...


Čtvrtek 16.5.

  1. máme tu zábavnou novinku, otevřete si https://kahoot.it/challenge/08849839?challenge-id=373cb4d7-2043-4339-a9b9-976708e7e6ff_1586971495496, zvol svoji přezdívku, abychom se poznali a hurá na soutěžní kvíz ;) Alešek to doma vyzkoušel, tak už čeká, jak dopadne v porovnání s vámi. Snad to celé vyjde ;) Odkaz funguje do soboty rána.

  2. Zopakuj si řadu VS po S – https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-s/rada/cviceniS1.htm a ještě jejich význam https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-s/vyznam-vyjmenovanych-slov/prirazovani.html

  3. Do sešitu s VS si udělej nadpis Vyjmenovaná slova po S a jdeme na první tři – syn, sytý, sýr. Nakresli nebo nalep obrázek (dole), vymysli k nim opět krátkou větu, opiš příbuzná slova podle tabulky z uč. str. 68, dej je do srdíček, odhal kořeny. Taky jsou k nim i chytáky, prozkoumej je na str. 69 ve žlutém rámečku (zápis chytáků do sešitu je teď dobrovolný, ať máte případnou úlevu). Na zoneramě  https://www.zonerama.com/ZSBorsice/465467 najdete videa, s kterými by se vám to mohlo celé dělat veseleji. Je to můj první videopokus, tak omluvte jisté nedostatky.... Dejte vědět, jestli to pomohlo, jestli má smysl natáčet posléze i další ;) Slova do sešitu s VS postupně zapisujte dle zadávání tady v úkolech, až celá VS po S probereme, pak celé je vyfotíš a zase pošleš.

  4. PS str. 43/1-4 nahoře

  5. Sběratelé můžou začít pracovat na svojí sbírce VS po S ;) Dostanou za ni titul a postup o dvě políčka na stezce (postup dostanou zpětně i ti, kdo už mají sbírku VS po M a P)

M

  1. opakování – ryšavá http://rysava.websnadno.cz/matematika_3.roc/tisic_zpa_od1.htm ideálně projít všech 5 cvičení (pomalejší počtáři od každého cvičení aspoň něco)

  2. Učeb. nastuduj další typ příkladů str. 74/1,2,3 ústně + PS str. 19/1

  3. Jdi na na matika.in – jako včera – je tam domácí úkol (u něj je jen 15.4.) na pyramidové počítání  4 úrovně;) Opět krásně vidím, kdo a jak pracuje ;) Samozřejmě můžete dělat na těchto stránkách cokoliv dalšího, co by vás lákalo. 

Pátek 17.4.

Zkouška prvního on-line setkání na zoomu v 11.00 – 11.40.

  1. Připomeň si řadu VS po S a jejich význam - kdo bude on-line na zoomu, tohle uděláme spolu ;)

  2. zopakuj včerejší učivo tu https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-s/slovni-spojeni/cviceni1A.htm

  3. Myšky str. 48

  4. PL se zajíčkem – dva sloupečky

  5. Ve čtvrtek večer se pokusím všem mejlem rozeslat nahrávku k pátrání po příbuzných slovech od slova SÝR. Výsledek všech vypátraných slov mi pošlete, kdo bude v toleranci 2 slov dostane jedničku;)


M -geometrie

  1. Začínáme s kružítkem – koukni pozorně na video https://www.youtube.com/watch?v=ZlBOgWOkn1c

  2. A teď využiješ, co bylo ve videu. Do sešitu geometrie (či na jiný nelinkovaný papír) si dej nadpis KRUŽÍTKOVÝ TRÉNINK, vezmi kružítko a pusť se do toho. Dnes nám půjde o to, abychom natrénovali krásné kružnice, které jsou spojené v jednom bodě. (vyznač si vždy nějaký střed jako na videu - např. bod S, poloměr libovolný). Rozevři kružítko, zapíchni bodec tak, aby se ti na papír vešla celá tvoje plánovaná kružnice a pomocí čudlíku a jedné ruky rýsuj. Každou podařenou kružnici také pojmenuj pomocí malého psacího písmene.Tento trénink nafoť a pochlub se, mělo být tam být aspoň 5 povedených kružnic. Ty nepovedené tam klidně nechej, nemusíš je gumovat, prostě začni znovu vedel. (Milí rodiče, možná vás to bude lákat, ale opravdu nechte děti, ať se s tím poperou a nerýsujte ruku v ruce s nimi;) děkuju)


Další práce na tento týden:

Prvouka - učebn. str. 41-44, PS str. 47. Ještě na školákově si najít v prvouce 3. třídy Rostliny. Paní učitelka také posílá test, prosí vypracovat (je to ve wordu, můžete přímo do toho v PC a poslat zpět, nebo zase vytisknout a nafotit) a poslat na mejl ha.janikova@centrum.cz

Hravá čítanka str. 64,65

Písanka str. 29

AJ



© 2025 Základní škola Františka Horenského / Prohlášení o přístupnosti / web by icard.cz