Práce na doma na týden 30.3. - 3.4.2020
Jelikož pod složkou domácí úkoly už je toho spoustu, tak pro lepší přehlednost budu dávat úkoly jako novou aktualitu.
Gratuluju všem ke zvládnutí dalšího týdne a doufám, že jste si našli nějaký systém, jak se s celým domácím učením v tyto dny srovnat, a že vám to pomůže frčet dál. Dětem vzkazuju, že mně moc chybí (jak každá bytost v naší třídě, tak naše společné učení) a že doufám, že jsou doma co nejvíce samostatní, jak už v hodinách ve škole mnohdy byly, a tak uleví i rodičům, kteří s nimi nemusí dělat všechno (aby na ně zbyla mnohdy jen ta kontrola ;)) Taky děkuju za všechny zprávy a fotečky, které potěší nejen mě, ale i celou naši třídu. S malým zpravodajstvím s fotkami bych ráda pokračovala i dál, ať ta naše třída spolu žije aspoň tak trochu virtuálně. Do zpravodajství bych psala i možné novinky, ať už nemusím nic vpisovat sem, aby to vše bylo pro vás co nejvíc přehledné. Vám, rodiče, patří velký dík za převzetí velké části otěží a zodpovědnosti za vzdělání vašich dětí! Víte o tom, že jste teď v sobotu taky mohli slavit takový váš den učitelů? ;)
Co nás čeká tento týden nového? Jelikož se nám ta domácí výuka evidentně prodlužuje, budu prosit o zaslání některých věcí, jakožto výstupů z vaší domácí práce, pro základ na hodnocení, jak je v této situaci možné a už i potřebné. Poslat mi to můžete na mejl, messenger, whatsApp (jak je to pro vás nejjednodušší). Pokud by měl někdo problém (např. technický, zdravotní...) mi zadané úkoly nafotit a poslat, nebude zatím hodnocen, a vše dodá co nejdříve, nejpozději po návratu do školy. Výsledky tohoto hodnocení budu zapisovat do bakalářů (1 - splněno, N - nesplněno). Jestli mě práce zašlete v den, kdy budou zadány či na konci týdne, to nechám na vás. Pro přehlednost tyto úkoly zazelením. Na konci týdne prosím zase o krátkou zprávičku, jak se doma práce daří ;)
Tento týden prosím poslat 3 věci do JČ (příběh, VS v sešitě, diktát) + 2 do M (páteční opáčko + geometrii). Někdo mi už svoji práci fotil i v uplynulých týdnech - potěší mě jakákoliv práce od dětí :) :) :), takže klidně přiložte a chlubte se i jinými svými výtvory.
Učivo pro JČ a M zadávám na jednotlivé dny ( je to důležitá pravidelnost a posloupnost zadaných úkolů, tak jak bychom vlastně práci dělali ve škole) a písanku, čítanku, prvouku a angličtinu nechám na vás, který den si pro ně najdete čas podle možností, sil a nálady ;) Připíšu vám i případné příhodné náměty v UčíTelce - stačí děti přišpendlit k televizi ;)
Pondělí 30.3.
JČ
- Dnes je v UčíTelce zrovinka o vyjm. slovech po P, začátek 10:10 (připravit si tužku a papír a lístečky s napsanými VS po P - tisk tu https://img.ceskatelevize.cz/program/prilohy/13394657013/71717.pdf?1585490464&_ga=2.63359087.1702477190.1585522675-1903172467.144432739
- tento týden jsme měli jít do Slováckého divadla. Tak si to v češtině trochu vynahradíme a poprosím napsat libovolně dlouhý příběh, v kterém bude nejméně 7 různých VS po M, na téma Hmyz (to mělo být téma představení v divadle) nebo téma Roušky (kdo by chtěl být aktuální). Použitá VS prosím podtrhnout pro lepší přehlednost. Už jsme ve škole dělali, děti budou vědět co a jak. Kdo má, ať to napíše do sešitu JČ - sloh, kdo ho nemá, nechám na vás (jiný sešit, papír). Nejde mně tu o pravopisné chyby, ale o nápad a slohovou úroveň, tzn. že budu hodnotit jen sloh, ne pravopis. Tento úkol prosím vyfotit a zaslat :)
- zopakuj si řadu VS po P https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-p/sibenice/hraP.html + Myšky str. 43
- tento týden stále ještě můžete zasílat sbírky VS po P, M (jedničky za aktivitu vás neminou )
M
- M - opáčko http://rysava.websnadno.cz/matematika_3.roc/tisic_zpam5.htm
- M - nový typ příkladů - nastudovat v uč. str. 64 (pokud by s s tímto někdo trápil, že tomu nerozumí, ozvěte se!) + PS str. 13/1, 2,3 (zrovna nám vyšlo téma divadla)
Úterý 31.3.
JČ
- skolakov rozcvička k VS po P https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-p/vyznam-vyjmenovanych-slov/prirazovani.html
- Do sešitu VS zapsat další tři slova ZPYTOVAT, PYKAT, PÝR - prosím dodržte zadání: nalepit nebo nakreslit obrázky, vymyslet krátkou větu, z které je zřejmý jejich význam, opsat slova příbuzná z tabulky str. 60 a dát si je do srdíčka (jsou rodinka, příbuzní), kdo zvládne, vyznačit kořeny + opsat si chytáky ze str. 64 ze žlutého rámečku. Tady budu chtít sešit s VS po P nafotit a poslat k hodnocení (nejdříve ve středu, kdy si tam VS po P dopíšeme).
- PS str. 42/1,2,3 nahoře + PL se zajíčky, 3. sloupeček na str. 24
M
- nastudovat další typ příkladů z uč. str. 65/1,2,4 + PS str. 13 - dodělat
- Dole najdete další spojovačku (kdo pošle fotku, ukážu důvod mého výběru)
- na tento týden přikládám dole obrázek s tzv. oříšky - je to dobrovolný úkol pro milovníky matematiky ;)
Středa 1.4.
Dnes v UčíTelce bude téma lidské tělo - i v angličtině, to se nám hodí ;) opět 10:10
JČ
- zopakujte si řady VS, které už umíme (vyjmenovat ústně) + https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-p/slovni-spojeni/cviceni3A.htm
- Dopsat VS po P do sešitu s VS - PÝŘIT SE, ČEPÝŘIT SE (obrázek, věta, sl. příbuzná, kořeny, srdíčko) - dnes už můžete tuto práci posílat ;)
- PS str. 42/1-4 dole + další sloupeček na zajíčcích (4.sl. str. 25)
M
- nastudovat další typ příkladů z uč. str. 66/1,2
- PS str. 14/1,2,3
- Dál tu je alternativa pro ty, kteří mají technický problém ohledně tiskárny a nemůžou si tak vytisknout matematickou spojovačku. Jedná se tu o procvičení numerace čísel do 1000.... takže spojovačku si můžete nahradit procvičováním tady: http://rysava.websnadno.cz/matematika_3.roc/tisic1.htm Vybrat si můžete cvičení, které je vám po chutí ;)
Čtvrtek 2.4.
Dnes UčíTelka o čtení a otázkách, 10:10
JČ
- skolakov https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-p/slovni-spojeni/cviceni4A.htm
- Myšky str. 44
- diktát z uč. str. 65/4e (nemusíte celé, vyberte dětem 2 libovolné řádky) - diktátem se pochlubte (vyznačené chyby + oprava dole) - vyfotit a poslat
M
- nastudovat nový typ příkladu uč. str. 67/1,2,3
- PS str. 14 - dodělat
- MR - str. 8/cv.19
Pátek 3.4.
JČ
- Myšky str. 45
- procvičení VS po P https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-p/pravopisna-cviceni/diktaty-P2.htm - udělat alespoň 2 cvičení
M
- geometrie - PS str. 40 vyfoť a pošli
- na pátek po Velikonocích budeme potřebovat kružítko, tak prosím o nachystání
- Malé opáčko - dole k tisku, prosím tady o spolupráci :) nechte prosím děti pracovat samostatně, jen můžete pomoct s pochopením zadání, vyfoťte a pošlete. Potřebuji vědět, jak děti tuto látku zvládají, nic neopravujte!!! Já se na to podívám.... pokud opáčko bude v pořádku, dostane hned 1, pokud tam budou chyby, po mém vyzvání posléze doděláte opravu a dostane 1. A jen malá poznámka … není nutné opáčko (ale jiné úkoly) odesílat hned v pátek, ale co nejdříve, jak se vám to dle vašich možností, podaří napsat;)
- Kdo nemá možnost tisku postupuje následovně (u přepisování zadání samozřejmě může pomoct kdokoliv) - vezměte papír a cv. 1 - přepsat zadání, cv. 2 stačí vypsat vetřelce (5 čísel), cv. 3 přepsat celé řetězce, cv. 4 - buď celé sloupečky přepište nebo pište do sloupečků výsledky příkladů (co vám bude víc vyhovovat), cv. 5 - stačí napsat a) Divadlo - příklad + odpověď, b) Karlík - příklad+ odpověď.
- V případě jakýchkoliv dotazů pište ;)
Co bychom asi tak tak dělali tento týden ve výtvarce a pracovce?
Blíží se Velikonoce, tak bychom se vrhly na nějakou tu velikonoční dekoraci. V tyto dny je nejvyšší čas na výsev osení nebo se dají vyrobit tzv. trávouny. Dole jsou obrázky pro inspiraci, návod na trávouny tady https://cingrlata.webnode.cz/products/travouni/ Opět je to úkol dobrovolný, kdo je vyrobí, určitě pošlete foto - a to i jen se semínky a pak, jak vám to vyroste ;)
Ostatní na tento týden:
- Písanka str. 28
- Hravá čítanka str. 60 - 61
- PRV - uč. str. 37 - Houby, Společné znaky rostlin uč. str. 38, 39 + PS str. 45 (tady bych doporučila registraci a využití stránek https://ucebnice.online/ , kde si po rychlé registraci vyhledáte naši učebnici prvouky a místo studování papírové učebnice si k tom můžou (i samy) děti zasednout a pustit si videa, prohlídnout fotky a udělat si interaktivní úkoly k učebnici, které jsou vždy na okrajích u jednotlivých stran)
AJ (připomínám, že úkoly volím tak, aby je mohli zvládnout a anglicky tak nezakrnět i ti, kdo se nemají AJ s kým učit)
- tady je mluvící slovníček - najdeš slovíčka, která jsme si zapsali do našeho slovníčku z minulého týdne? https://www.languageguide.org/english/vocabulary/body/ a tady to samé s příšerkou https://www.learningchocolate.com/content/monsters-body-parts
- udělat si cvičení, která tě zaujala nebo ti zbyla z minulého týdne https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/14.body/body1.htm
- hra s krokodýlem http://www.eslgamesplus.com/body-parts-board-game-for-esl-practice/ (je tu Adobe Flash, tohle mě na mobilu pustit nejde, jde mi to v PC, když kliknu na šedé pole, vyskočí vpravo nahoře okýnko na povolení)
- kdo má s kým, může si pročíst str. 36 v učebnici
- PS str. 36/5 +37/8 (kdyby měl někdo zájem o poslech ke cv. 6/36, napište, dokážu vám nahrávku poslat přes whatsApp, messenger či mejl)
Námět na dobrovolnou domácí výtvarku sem dám tradičně ve čtvrtek ;)
Závěrem bych se ráda podělila, co rodičům napsala jiná paní učitelka a pod co se můžu také podepsat:
"Milí rodiče! Je v pořádku, když Vaše dítě nesplní všechny úlohy. Je v pořádku, když Vy nedokážete všechny úlohy dětem vysvětlit. Nehádejte se kvůli domácím úkolům. Namísto toho buďte TAM, pro děti. Když korona-krize pomine, ani jedno dítě si nebude pamatovat, co všechno dělalo do školy, ale všechny si budou pamatovat, jak se v této situaci cítily. Teď obejměte svoje děti a povězte jim, že je milujete ;) "
A ještě něco pozitivního nakonec... příští týden se bude učit jen do středy - pak jsou velikonoční prázdniny ;)