Tak je před námi poslední pracovní týden, kdy sem píšu práci celé třídě. V následujícím týdnu už se s mnohými potkám ve škole, o ostatní se budu nadále starat touto cestou. Prozradím vám, že na základě vašich návratek nás do školy zamíří 15 (uf, bylo to těsné) a doma zůstává 7 žáčků. Prosím, počítejte s tím, že po návratu do školy bude probíhat kontrola všech pracovních sešitů a pracovních listů. Nevím ještě přesně kdy a jak, ale ráda bych to zkontrolovala i těm, co zůstanou doma.
Tady máme zase něco za rozjezd týdne, v pondělí doplním zbytek ;)
Úkoly k hodnocení – domácí slovní druhy, pátrací poslech – cavyky (Po), diktát (čtvrtek), Prvouka, M - turista (stř) a Pá - geometrie PS
Zoom tento týden – Aj ve středu ve stejném čase a skupinkách jako minulý týden
JČ
Tento týden budeme každý den procvičovat VS a probereme se přehledem slovních druhů.
Úkoly ke slovním druhům napíšu sem hned v pondělí a bude na vás, jak si je v rámci celého týdne rozložíte. Důležité je, aby se podařilo v pátek je dokončit ;) Toto učivo už jsme louskali ve 2. třídě a je možné, že pro mnohé to bude těžké oprašování těchto znalostí. Už v průběhu 3. třídy jsme se slovními druhy setkávali, ale teď přišla chvíle si je znovu připomenout a blíže je prozkoumat.
Slovní druhy na tento týden:
- Připomeň si důležitou básničku z druhé třídy s touhle malou raperkou PLAY
- Tady je výukové video k přehledu slovních druhů: PLAY
- Postupně vypracuj PS str. 55-62 - změna
- Taky ke každému slovnímu druhu najdete krátký vzkaz od veverky Otylky na zoneramě, pusť si ho vždy před prací v PS u jednotlivých slovních druhů, s veverkou bude souviset i úkol k hodnocení.
- Úkol k hodnocení – využijeme toho, že jsme ještě všichni doma a ke každému slovnímu druhu si najdeš doma libovolné tři předměty, ke kterým přiřadíš slova od určitého slovního druhu. Příkladem půjde veverka Otylka, ovšem nelze zvolit stejná slova či příklady jako ona ;) Na fotce musí být název slovního druhu, tři předměty a u nich kartičky se slovem. Tak jak to uvidíte u veverky. Další upřesnění pro některé slovní druhy, až je budeš dělat: zájmena použij ve větách, inspriruj se dole v přehledu zájmen; předložky je nutné spojit s nějakým jiným slovem; spojky – uveď příklad spojených slov či vět; částice – také nutné uvést ukázku s větou, zde je výjimka – můžeš použít stejné částice jako veverka, ale zbytek vět vymysli jinak.Jaká konkrétní slova do slovních druhů patří napoví i učebnice str. 86-95.
- Jestli budeš fotky s vašimi domácími slovními druhy posílat postupně či najednou, to záleží na tobě.
Pondělí 18.5.
JČ
- Opakování VS – se svým obrázkem s VS po V si je zopakuj, dál pokračuj dole PL se zajíčky, i s řešením pro kontrolu (můžou si samy kontrolovat i děti), postupně vypracujte do konce týdne. Myšky str. 59/1e (kontrola podle klíče v Myškách).
- Poslechni si povídání s názvem Cavyky (najdou dopoledne rodiče v mejlu) - je to slovo, které není přímo příbuzné k žádnému VS po V, přesto se v něm píše Y po V… (třeba jako babyka, mys, ….) tak snad si jej díky počítání v poslechu zapamatuješ. Vezmi papír, dej si nadpis CAVYKY a dělej čárečky, kolik cavyků uslyšíš. Svůj výsledek mně zase pošli ;)
- Začni se věnovat slovním druhům ;)
M (tento týden procvičíme +- do 1000, zaokrouhlování na desítky a stovky, násobení a dělení číslem 10, 100, geometrie – osová souměrnost)
- Opak zaokrouhlení – MR str 6/14,15 – dnes stačí dva sloupečky v každém cvičení.
- Ryšavá, cv. 3, a pak ještě cv. 4 – opáčko příkladů z minulého týdne
- Uč. str. 87/1 – prozkoumej těžší příklady počítání do 1000. Je tu důležité rozložení čísla na desítky a jednotky a to pak postupně přičítat či odčítat.
- Vyzkoušej v PS str. 27/1,5 (na kontrolu si vezmi pro zpestření kalkulačku ;) )
Úterý 19.5.
JČ
- Dole najdeš na třech fotkách sbírku VS od Kubíka G. - VS po V si s jeho sbírkou zopakuj, projdi mu ji, co k jednotlivým slovům přiřadil. Do konce tohoto týdne je ještě možnost i pro ostatní sběratele svoji sbírku po VS po V poslat.
- Jdi na gramar.in – přihlaš se, najdi naši třídu a jako domácí úkol jsou tam zadaná 4 cvičení na procvičení VS – vaši práci krásně vidím;) Pokud uděláte chybu, nevadí, ale je potřeba ji opravit.
- Připomeneme si dnes podstatná jména obecná a vlastní – pozorně koukni na výukové video PLAY a pak do sešitu JČ napiš cv. z učebn. str. 87/4
- Slovní druhy – pokračuj v práci a plň i úkol s veverkou, dnes tu přidávám nějaká upřesnění pro některé slovní druhy, až je budeš dělat: zájmena použij ve větách, inspiruj se dole v přehledu zájmen; předložky je nutné spojit s nějakým jiným slovem; spojky – uveď příklad spojených slov či vět; částice – také nutné uvést ukázku s větou, zde je výjimka – můžeš použít stejné částice jako veverka, ale zbytek vět vymysli jinak. Jaká konkrétní slova do slovních druhů patří napoví i učebnice str. 86-95.
M
- Opak zaokrouhlení – MR str 6/14,15 – zbylé dva sloupečky v každém cvičení
- Školákov – procvič nové příklady
- Koukni pozorně na výukové video od Matýska o násobení a dělení desítkou
- Můžeš si vytisknout či opsat tahák – dole.
- PS str. 28 /1,2
Středa 20. 5.
(rozpis - podle toho, kdo už se připojil, záleží na vás, jestli se opět připojíte; pokud by vám vyhovoval čas dané skupiny, klidně se připojte do té druhé; dělení je nutné pro efektnější průběh hodiny na zoomu)
ZOOM AJ 11.00 - Marek, Lukáš, Terka G., Kuba G., Tom, Dalibor, Anička, Zuzka, Tobík
ZOOM AJ 13.00 - Nelča, Kačka, Verča, Dan M., Dan T., Tamarka, Sebík, Leonka
Nachystat si - 3 nějaké kousky oblečení, slovníček, učebnici a prac. sešit, sešit, pouzdro, červené a zelené kolečko
JČ
- PS – opak VS str. 48
- Na Ryšavé procvič vlastní jména - cvičení2 a cvičení4
- Slovní druhy – pokračuj si ve svém tempu v PS a v úkole s veverkou. Ještě poznámka k hodnocení tohoto úkolu - za jednotlivé slovní druhy dostanou děti malé jedničky a za všech deset pak velkou jedničku do bakalářů ;)
- Pozor změna v rozsahu stran na práci na slovních úkolech PS str. 55 -62 (mám doma starší vydání PS do JČ a podařilo se mi zjistit, že to děti mají jinak!!! Pokud by už někdo něco měl od str. 49 po 54, bude mít nadděláno do zásoby ;)
M
- Opakování počítání do 1000 a zaokrouhlování – PL turisty (dole k tisku) – vyfoť a pošli
- PS str. 28 - dodělat
Čtvrtek 21.5.
JČ
- Diktát s Libuškou PLAY – pokud nebudeš stíhat, průběžně si diktát zastavuj – vyfoť a pošli
- Myšky str. 62
- Slovní druhy – pokračuj si ve svém tempu v PS a v úkole s veverkou
M
- Ještě procvič zaokrouhlování PS str. 27/ 3
- Dělení 100 – pozorně se podívej na Matýskovo výukové video
- PS str. 29 – celá
Pátek 22. 5.
Do mejlu vám přijdou informace k organizaci návratu do školy.
JČ
- Myšky str. 63
- Dnes dokonči úkol ke slovním druhům – PS + úkol s veverkou
- Dokonči PL se zajíčky na tento týden.
M
- Dnes Kahoot na počítání do 1000 + zaokrohlouvání PLAY - povoleno hrát i vícekrát, důležité si pořádně přečíst zadání, funguje to do pondělí 12.00. Výsledky soutěže si řekneme pak ve škole (a sdělíme je i žáčkům domů).
- MR – str. 11/ cv. 26 + PS str. 27/4 (to mělo být zadáno ve čtvrtek, chybička se vloudila)
- Geometrie str. 47/celá – u cv. 2 – 3 obrázky vybrat a udělat dle zadání – vyfot a pošli
Dále na tento týden:
Hravá čítanka str. 78, 79
Písanka – poslední strana. Pozn. druhý díl písanky nemáme, takže se s písankou loučíme.
Prv – uč. str. 58, 59, PS str. 52,53 + 2x zápisky DOLE – vypracované pošli na mejl p.u. H. Janíkové pro kontrolu
AJ -
DÚ ze zoomu - str. 41 v PS, případně si dát ještě poslech a čtení textu str. 40 na opáčko (dole Stopa10)
Pro ty, co na zoomu nebyli:
- zopakuj si názvy oblečení, řekni, jaké kdo z rodiny má - např. dad´s jumper - tátův svetr, mum´s hat - mámin klobouk, .... Připomeň si, jak se tato přivlastňovací slova tvoří (viz. zápis v sešitu z minulé hodiny)
- do sešitu se slovíčky si zapiš tato nová slovíčka
shoes | boty |
pirate | pirát |
clown | klaun |
police officer | policista |
cowboy | kovboj |
Whose (hat) is this? - It´s (pirate)´s (hat). | Čí je to (klobouk)? - To je (pirátův) (klobouk). |
dále Poslech a čtení - uč. str. 40 - návštěva muzea voskových figurín, dole Stopa10 poslech k této straně, nejprve poslechnout celý poslech, pak znovu s pauzami a opakovat jednotlivé věty a nakonec číst sami či přímo s poslechem. Jde tam o to, že návštěvníci si všimnou, že figuríny mají špatně klobouky a po zjištění, který je koho, to dají správně. Figuríny ale na konci ožijí, a vše je jako na začátku. Pár slovíček - What a great museum! - Jaké je to úžasné muzeum! Look at the hats! - Podívej na ty klobouky!, What a mess! - To je ale nepořádek!, Now! - Teď!
PS str. 40 - dole foto s řešením, jde o to podle nabídky skládat otázky a odpovídat
PS str. 41 - odpovídat na otázky Have you got ...? (Máš ...) + obrázek oblíbeného oblečení s popisem